yŘkleniyor

Avon

AdWords sayesinde, AvonÔÇÖun internetten ald─▒─č─▒ ba┼čvurular %525 artt─▒ÔÇŽ

Bug├╝nk├╝ ad─▒yla Avon, 1886 y─▒l─▒nda New York'ta "The California Perfume Company" ismiyle kuruldu. Gen├ž ve giri┼čimci bir kitap sat─▒c─▒s─▒ olan David H.McConnel, kitaplar─▒n─▒ sat─▒n alan bayanlara hediye amac─▒yla verdi─či parf├╝m numunelerinin, kitaplar─▒ndan daha ├žok ilgi ├žekti─čini g├Âr├╝nce, ┼čirketin temellerini att─▒.

G├╝zellik ├╝r├╝nleri ve ki┼čisel bak─▒m ├╝r├╝nlerinden olu┼čan bir ├╝r├╝n yelpazesi sunan Avon, "D├╝nya kad─▒nlar─▒n─▒n ki┼čisel gereksinimlerini, ├╝r├╝n ihtiya├žlar─▒n─▒ ve hizmet beklentilerini en iyi anlayan ve kar┼č─▒layan ┼čirket olmak" vizyonuyla hareket ediyor.

D├╝nyan─▒n en b├╝y├╝k do─črudan sat─▒┼č kozmetik organizasyonu say─▒lan New York merkezli Avon, t├╝m d├╝nyadaki kozmetik/g├╝zellik ┼čirketleri aras─▒nda alt─▒nc─▒ s─▒rada bulunuyor ve 6 k─▒tada, 100 ├╝lkede, 6 milyonun ├╝zerinde sat─▒┼č temsilcisi ile her y─▒l ortalama 10,7 milyar Amerikan Dolar─▒'n─▒n ├╝zerinde sat─▒┼č ger├žekle┼čtiriyor.

T├╝rkiye pazar─▒na 1993 y─▒l─▒nda, Eczac─▒ba┼č─▒ Grubu ile kurdu─ču ortak giri┼čim ile giren ve ard─▒ndan, 2003 y─▒l─▒nda g├╝zellik pazar─▒ ve do─črudan sat─▒┼č sekt├Âr├╝ndeki b├╝y├╝meyi dikkate alarak Eczac─▒ba┼č─▒ Grubu'ndan hisselerini devralan Avon, faaliyetlerine %100 Avon kimli─či ile devam etmektedir.

─░┼č Yakla┼č─▒m─▒

T├╝rkiye g├╝zellik pazar─▒nda h─▒zla b├╝y├╝mekte olan Avon, bu g├╝├žl├╝ b├╝y├╝meyi desteklemek amac─▒yla operasyonel alt yap─▒s─▒na daha fazla yat─▒r─▒m yapma karar─▒ ald─▒. Yat─▒r─▒mlar, ilk olarak m├╝┼čterilerine cazip t├╝ketici ├Ânerileri yaratmak ama├žl─▒ ger├žekle┼čtirildi. ├ťr├╝n yelpazesini geni┼čleten ve kataloglar─▒nda daha rekabet├ži fiyatlarda ├╝r├╝nler i├žeren daha fazla sayfaya yer vermeye ba┼člayan Avon, son zamanlarda reklamlara ve ├╝r├╝n denetmeye yat─▒r─▒m yaparak marka imaj─▒ yaratma ├žal─▒┼čmalar─▒na yo─čunla┼čt─▒.

Daha sonra, ba─č─▒ms─▒z giri┼čimcilerine daha iyi hizmet vermek ve ba─č─▒ms─▒z giri┼čimcilerin, harcad─▒klar─▒ ├žaba oran─▒nda yarar elde edebilmelerini sa─člamak amac─▒ ile ba┼čka yat─▒r─▒mlar da yap─▒ld─▒.

Sipari┼člerinin b├╝y├╝k bir ├žo─čunlu─čunu internet ├╝zerinden alan Avon T├╝rkiye, yenilik├ži uygulamalar─▒yla di─čer ├╝lkelerdeki Avon ┼čirketlerine rol model ├╝lke oldu. Sipari┼člerinin ├Âdemeleri a─č─▒rl─▒kl─▒ olarak kredi kart─▒ ve otomatik ├Âdeme olarak ger├žekle┼čen ┼čirket, ba─č─▒ms─▒z giri┼čimcilerinin %75'iyle etkin ileti┼čim kurmak konusunda da k─▒sa mesajlar─▒ tercih etti.

2007 y─▒l─▒nda Gebze'de faaliyete ge├žen, y├╝ksek teknolojiyle donat─▒lm─▒┼č yeni depolar─▒nda, sipari┼čleri daha h─▒zl─▒ ve do─čru bi├žimde haz─▒rlayarak ba─č─▒ms─▒z giri┼čimcilerinin b├╝y├╝k ├žo─čunlu─čuna 24 saat i├žinde ula┼čt─▒r─▒labilmesini sa─člayan bir sistem kuruldu.

Daha ├Ânceleri; sat─▒┼č sistemini anlatmak ve sat─▒┼č temsilcisi say─▒s─▒n─▒ art─▒rmak amac─▒yla gazete ilanlar─▒ gibi geleneksel medya kanallar─▒n─▒ kullanan Avon, bir yandan da saha aktiviteleriyle do─črudan tan─▒t─▒m aktiviteleri ger├žekle┼čtirmekteydi.

Kriz d├Âneminde i┼č ve ekstra kazan├ž f─▒rsat─▒ arayan ki┼čilere sundu─ču f─▒rsatlar─▒ direkt olarak aktarabilecekleri etkin bir pazarlama kanal─▒ arayan Avon, Google internet reklamc─▒l─▒─č─▒ program─▒ AdWords'├╝ kullanma karar─▒ ald─▒. Avon yetkilileri Google AdWords'├╝ tercih etmelerinde en ├Ânemli nedenlerden birinin, geri d├Ân├╝┼č├╝n├╝n ├Âl├ž├╝mlenebilir olmas─▒ oldu─čunu belirtiyorlar.

Avon'un, Google AdWords kampanyas─▒n─▒n y├Ânetiminde dan─▒┼čmanl─▒k ald─▒─č─▒,"AdWords Qualified Company" sertifikas─▒na sahip Starcom MediaVest Group Digital'de Arama ve DRM S├╝perviz├Ârl├╝─č├╝ g├Ârevinde bulunan Ali Erdem G├╝nay ise kampanya ile ilgili olarak ┼ču a├ž─▒klamalarda bulunuyor: "Avon'un kampanyas─▒ i├žin, en uygun kanal oldu─čuna inand─▒─č─▒m─▒z Google Arama A─č─▒'n─▒ kulland─▒k. ─░nsanlar arama yaparlarken e┼č zamanl─▒ olarak sundu─čumuz f─▒rsat─▒ ├Ânlerine ├ž─▒kartabilmek ve kampanyan─▒n her ├Â─česi ├╝zerinde tam kontrole sahip olmak, Google AdWords'├╝n sundu─ču en b├╝y├╝k avantajlar oldu. Kampanyan─▒n en ba┼č─▒ndan itibaren doldurulan form say─▒s─▒n─▒ ve kampanya geri d├Ân├╝┼č├╝n├╝ hesaplayabilmek i├žin Google Conversion Tracking'i kulland─▒k. Bu sayede, doldurulan form say─▒s─▒n─▒ ve yapt─▒─č─▒m─▒z yat─▒r─▒m─▒n getirisini g├╝nl├╝k olarak takip edebildik, kampanyan─▒n verimlili─čini maximize etme ┼čans─▒m─▒z oldu ve Avon'un hedeflerinin ├žok ├╝st├╝nde sonu├žlar elde ettik. Bu, hem Avon, hem de SMG i├žin ├žok etkin bir kampanya oldu."

Avon, Google AdWords'├╝ kullanmaya ba┼člad─▒klar─▒ Temmuz 2009'dan itibaren ilk 2 ay sonunda internet ba┼čvurular─▒nda %525'lik bir art─▒┼č ya┼čad─▒ ve ortalama form ba┼č─▒na maliyetin %60 alt─▒nda sonu├žlar elde etti. Hedef kitlelerinin do─čru kanala y├Ânlendirilmesi ve direkt olarak bilgilere ula┼čmalar─▒n─▒n sa─člamas─▒, Google AdWords'├╝n Avon'a sa─člad─▒─č─▒ en ├Ânemli yararlardan biri oldu.

"Google AdWords kullan─▒m─▒nda ├žal─▒┼čmaya ba┼člamadan ├Ânce hedeflerinizi net olarak tan─▒mlamak ├žok ├Ânemli. Hedefleri tan─▒mlad─▒ktan sonra onlara ula┼čmak i├žin size hizmet edecek bir ├žok farkl─▒ uygulama alternatifi olu┼čturulabiliyor. Ayr─▒ca ├žal─▒┼čma esnas─▒nda geri d├Ân├╝┼člere g├Âre kampanyada s├╝rekli bir revizyon yapmak m├╝mk├╝n oluyor. Bu nedenle geri d├Ân├╝┼člerin ve raporlar─▒n d├╝zenli takip edilmesi gerekiyor. AdWords'├╝ hedef kitlesini ve onlara verece─či mesaj─▒ net olarak tan─▒mlayabilen t├╝m markalara ├Âneriyoruz." diyor Avon T├╝rkiye Pazarlama ─░leti┼čimi Uzman─▒ Selin Canba┼č.

Sonu├ž

Avon T├╝rkiye, Google AdWords ile potansiyel m├╝┼čterilerine ve sat─▒┼č temsilcilerine do─črudan ula┼čma imkan─▒ buldu. Web sitesinin trafi─čini art─▒rarak, internet ├╝zerinden ald─▒klar─▒ ba┼čvurularda %525 art─▒┼č ya┼čad─▒, ortalama ba┼čvuru formu ba┼č─▒na maliyetin %60 alt─▒nda sonu├žlar elde etti.

Hizmetlerimiz ve ├ž├Âz├╝mlerimiz hakk─▒nda daha detayl─▒ bilgi almak i├žin hemen bize ula┼č─▒n.

X

M├╝┼čteri Paneli

┼×ifremi Unuttum!

Hen├╝z Hesab─▒n─▒z Yok mu?

Hemen Hesap Olu┼čtur!