yükleniyor

Rakip Rekabet Analizi

Web sitesi açmak, web tasarımı yaptırmak ayrıca da sürekliliğini sağlamak oldukça zor iştir. Bu nedenle bu tür işlemlere girişmeden önce iyice düşünmek ve araştırmak gerekir. Online ortamda yer almanın gerektirdiği birçok şey vardır. Ayrıca da bu ortamda/piyasada tahmin edeceğinizden fazla rakibiniz vardır. Bu yüzden de çok düşünerek ve emek vererek bu işe girişmeniz gerekmektedir. Web sitesi işlemine girişirken düşünmeniz gereken ilk şey piyasadaki rakiplerinizdir.

Web sitesi kurarken hangi konuda web sitesi kuracağınıza ilk olarak karar vermeniz, daha sonra gireceÄŸiniz piyasanın online piyasadaki durumuna da göz atmanız gerekmektedir. Mesela teknolojik aletler pazarlamayı düşündüğünüz bir web sitesi kurmayı düşünüyorsunuz ve bu konu ile ilgili piyasa araÅŸtırması yapacaksınız. Bunun için teknolojik aletler pazarlayanları gözden geçirmeniz gerekmektedir. Mesela teknolojik ürünler pazarlayan lider siteleri ve diÄŸer siteleri incelemelisiniz. Nasıl bir vizyonları var, siteleri nasıl, insanlara ne kadar güven veriyorlar ve piyasada var olabilme gücünüz nedir bunları çok iyi düşünmelisiniz.

EÄŸer yeni bir web sitesi kurmak için araÅŸtırma yapıyorsanız rekabet gücünün çok daha düşük olduÄŸu bir sektör üzerinden pazara dâhil olmaya çalışmalısınız. Ancak büyük bir sermaye ve büyük düşüncelere sahipseniz tabi ki de rekabet edilesi alanlara da girebilirsiniz. 

Rakip Analizini Nasıl yapacaksınız?

Bu konunun üzerine eğildiğinizde, bir takım soruları düşünmenizde fayda vardır.

  • Yurtiçinde ve yurtdışında rakipleriniz var mı ve kaç tane rakibiniz var? Rakip olduÄŸunuz ÅŸirketler yabancı kaynaklı mı? Bilmeniz gerekmektedir.

  • Rakip firmanın kaç yıllık olduÄŸunu ve köklü mü yoksa yeni baÅŸlayan bir firmamı olduÄŸunu araÅŸtırmalısınız.

  • Rakip firmaları rakip & rekabet analizi yaparken sahiplerinin kim olduklarını ve finansal destek alıyorlar mı finans güçleri ne kadardır diye araÅŸtırmalar yapmanız gerekiyor.

  • Rekabet ettiÄŸiniz Firma, Holding ya da Åžirket mi bilmeniz gerekmektedir.

  • Sadece bir firmaya mı yoksa birçok firmaya mı sahipler araÅŸtırın. DiÄŸer kuruluÅŸları hangi sektörde faaliyet vermekte bilin.

  • Hangi marka ve ya markalara sahipler ve bu markaların etkileme gücü nedir piyasada ne kadar biliniyor analiz edin.

  • Rakiplerinizin yıllık ciroları nedir ve bu alanda ne kadar yatırım yapma gücüne sahipler olanakları nelerdir?

  • Bayileri, maÄŸazaları var mı varsa nerelerde var ve müşteriler tarafından ne kadar tercih ediliyor ya da kullanılıyor.

  • Sosyal Medyayı ne kadar aktif kullanıyor ve sosyal medya üzerinden gerçekleÅŸtirdiÄŸi kampanyalar nedir ve etkileme gücü nasıldır?

  • İçerikleri kaliteli mi ve nasıl içeriklere sahipler inceleyin.

  • Piyasadaki etkileri ve büyüklükleri sizi ne kadar etkiler fırsat bulabilir misiniz araÅŸtırın.

  • Hedef Kitlesi nedir kimleri hedefliyor ve kimleri web sitesine çekmeye çalışıyor hedef kitlenizin ne ölçüde aynı olduÄŸunu inceleyin

  • ÇeÅŸitli tanıtım organlarından yararlanıyor mu ve bu tanıtımlar ne oranda fayda saÄŸlıyor siz bu tanıtımların ne kadarını kullanabilirsiniz. Tanıtımın ziyaretçi trafiÄŸi açısından ne kadar önemli olduÄŸunu düşünün ve buna göre hareket edin.

  • Hangi ürüne ya da hizmete ağırlık vererek sektörde etkin bir ÅŸekilde yer alıyor, zayıf olduÄŸu alanlar hangisi belirlemelisiniz.

Rekabet Analizi Yaparken Nelerden Faydalanabiliriz

Rakip & Rekabet Analizi yaparken çeşitli kaynaklardan faydalanabilirsiniz. Bunlardan bazıları, özellikle web sitelerini ve etkin oldukları blogları incelemek en önemli kaynak olacaktır. Onlara ait olan yıllık raporları inceleyebilirsiniz. Medya ve basın organlarındaki durumlarını ve ilgili haberleri inceleyebilirsiniz. Sahip oldukları sistemi kullanarak müşteri memnuniyetini test edebilirsiniz.

Hizmetlerimiz ve çözümlerimiz hakkında daha detaylı bilgi almak için hemen bize ulaşın.

X

Müşteri Paneli

Åžifremi Unuttum!

Henüz Hesabınız Yok mu?

Hemen Hesap OluÅŸtur!