Facebook Ä°le Reklam Vermek
Facebook milyonları aşkın kişi tarafından kullanılan bir
sosyal paylaşım sitesidir. Böylesine aktif kullanılan paylaşım sitesi facebook
üzerinden reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Bu reklamlar ile birlikte kendinizi
facebook kullanıcıları aracılığıyla milyonlara tanıtabilirsiniz. Bu nedenle
facebook reklamları ile büyük hedefler oluşturabilirsiniz.
Facebook reklamları
avantajları
İlk olarak Facebook’ta reklam vermenin en büyük
avantajlarından bir tanesi çok fazla kişi tarafından kullanılan facebook
kitlesini kullanabilmektir.
Facebook’un diğer tüm sosyal ağlara göre hem uygulama olarak
hem de normal bir şekilde mobil üzerinden de en çok kullanılanlardan bir tanesi
olması
Facebook reklamlarını hedef kitleleri belirleyerek yayınlayabilir
ve reklamınız ile daha çok ilgilenecek olan kitlelere ulaşabilirsiniz.
Facebook reklamı verirken dikkat edilmesi gerekenler
Mobil cihazlara yönelik reklamlar: Facebook en çok mobil cihazlar
üzerinden kullanılıyor. Bundan dolayı mobil cihazlara yönelik reklam vermek çok
daha mantıklı olacaktır. Çünkü facebook tıklama başına ücretlendirme yaptığı
için bu durumda daha çok facebook uygulaması mobil üzerinden kullandığı için
sadece mobil için reklam vermek amacınıza ulaşmanıza yardımcı olacaktır.
İndirmelere yönelik reklamlar: mobil kullanıcıları için her indirme
ile reklam takibi sağlanır. Bu yöntem eğer markanız mobil uygulamaya yönelik
ise mobil uygulama sahibi ise sunulmaktadır.
Markanıza ilgi duyacak müşterileri hedefleyin: reklam yaparken kitlenizi
belirlemeniz önemlidir. Bu nedenle reklamınızın ayarlarını buna göre
yapmalısınız. Özellikle yeniden pazarlama sistemi ile ürününüzü inceleyen
kişinin karşısına ürünleri görsel olarak tekrar getirme yöntemi ürünlerinizin
satışını olumlu yönde etkileyecektir.
Yaratıcı reklamlar: Tıpkı diğer reklamlar gibi facebook reklamları
da yaratıcılık unsuru önde tutularak hazırlanmalıdır. Bu şekilde hazırlanan
reklamların sosyal medyada da ilgi görme oranı artmaktadır.
Facebook reklam verme
nasıl olur?
Facebook reklam verme
nasıl olur? Aslında bu işlem oldukça basit ve etkili bir yöntemdir. Çok
düşük maliyetlerle gerçekleşebilmektedir.
Facebook reklam verme tercihinizi ilk olarak gönderiyi öne
çıkar seçeneği ile gerçekleştirebilirsiniz. Bu seçenek ile birlikte hedef ve
bütçe tercihlerinizi oluşturarak bu seçeneği kullanabilirsiniz.
Facebook Reklam verme
işlemini gerçekleştirmek için reklam oluşturma seçeneği üzerinden reklam verme
amacı bölümünü seçmeniz gerekmektedir. Daha sonra bu bölümde hedefleme bölümünden
hedefleme seçeneklerinden size uygun olanı belirleyip Potansiyel Erişiminize
bakmalısınız.
Bir sonraki adımda bütçe belirlemesi yapmanız gerekiyor.
Ayrıca reklamın yayınlanacağı zamanı da belirlemelisiniz. Bütçe ve zaman
bölümünü doldurduktan sonra Tahmini Günlük Erişiminize bakarak bir gün
içerisinde reklamınız ne kadar kişiye ulaşabilir tahmini kişi sayısı ile ilgili
bilgi edinebilirsiniz.
Facebook reklam
ücretleri ne kadar?
Facebook reklamları
oldukça makul fiyata sahiptir. En düşük
ücret ise 1 Amerikan doları üzerinden kabul edilir. Facebook reklam ücretleri
değişiklik gösterebilmektedir. Reklam için bütçeyi kendiniz oluşturuyorsunuz ve
bu bütçeden tıklanma başına ücret kesiliyor. Bu durumda zaten sürpriz bir
rakamla karşılaşma ihtimaliniz olmuyor. Ancak bu reklamların tıklanma durumu ve
bütçenin çabuk tükenmesi gibi sıkıntılar olabilir. Bu durumun nedenleri
arasında yanlış seçilen hedef kitle, verdiğiniz yanlış teklif ya da reklamın
yayınlaması ile ilgili yaptığınız planın yanlış olmasıdır.
Ücreti ne zaman ödeyeceğiniz de tamamen sizin tercihlerine
bağlıdır. Nasıl bir ödeme yöntemi seçtiniz ve hangi para birimi ile işlem
yapmayı düşünüyorsunuz. Bu seçenekler ödeme zamanınızı etkilemektedir. Ayrıca
ücretin ne sıklıkta sizden alınacağı faturalandırma düzeyinize bağlıdır.
Ödemeleriniz ile ilgili bilgileri öğrenmek için Reklam
yöneticisi bölümünü tıklayarak bu konu ile ilgili ve facebook reklam ücretleri ile ilgili detaylı bilgi sahibi
olabilirsiniz.